Een reclameartikel is een tastbaar en/of symbolisch product dat men in reclame en in mededelingen als generator van achalandage of als incentive gebruikt.
Categorieën van reclameartikelen
Reclameartikelen
Een reclameartikel omvat de volgende sleutelelementen: 1) een reclameboodschap; 2) gedrukt op een nuttig voorwerp (of toegevoegd aan een product) en dat 3) zonder verplichting wordt aangeboden.
Premies en incentives
Hetzelfde voorwaardelijk aangeboden product (bijv. men krijgt een gratis boeklegger bij de aankoop van een boek) wordt een premie of incentive wanneer het als aansporend wordt aangeboden om een gegeven resultaat te krijgen.
Beloningen
Platen, épinglettes met jaren van dienst, trofeeën, de sieraden of de persoonlijke onderwerpen en andere soorten cadeau’s aangeboden om belangrijke resultaten of bepaalde eer te onderstrepen.
Relatiegeschenken
Deze worden aan de klanten en het personeel van de onderneming en soms zelfs aan de partners en belangrijke leveranciers aangeboden.
In dit context, sluiten deze corporatieve producten de reizen en andere buitensporige cadeau’s niet uit. In generaal, gebruiken de ondernemingen de relatiegeschenken om hun klanten te bedanken, het volume van verkoop te vergroten, de inspanningen en de jaren van diensten van leden van hun personeel te onderstrepen, of om aan de eisen van sommige van hun klanten te beantwoorden die verwachten een cadeau te ontvangen, enz. Dit is bijvoorbeeld in de administraties in zuid Europa nog zeer gewoon.
Related posts:
Wat zijn gifts, premiums en relatiegeschenken ?
Wat zijn gifts en premiums en relatiegeschenken (2)
De andere blogs over premiums en gifts
Test uw Premiums en Gifts !
Opiniepeiling : Wat is belangrijk voor u wanneer u premiums of gifts bestelt voor uw bedrijf?
Wat zijn relatiegeschenken?